Monday, September 27, 2010

Figure Up?? Apa tu..


Figure-Up – Roselle D’tox Shape-Up Drink adalah produk yang berbentuk jus minuman campuran ekstrak Roselle, Pueraria Mirifica dan Aloe Vera yang berupaya membantu anda menyelesaikan masalah lemak berlebihan dan perut buncit.

Figure-Up merupakan satu revolusi baru di dalam produk diet di mana formula yang ditemui begitu efektif di dalam mengatasi masalah kegemukan.

Figure-Up adalah 100% selamat dan semulajadi. Dirumus dengan teliti mengikut Amalan Pengilang Baik (GMP) dan Halal. Mampu memberi kesan dalam masa yang anda kehendaki tanpa menahan lapar dan berpantang. Hanya perlu lebihkan minum air putih.

Figure-Up formula hebat! Mengawal selera makan, menghalang pembentukkan lemak, mengurangkan pengambilan gula, meningkatkan
kadar metabolisma dan menukarkan karbohidrat kepada tenaga yang mana merupakan 5 faktor utama di dalam pengurusan berat badan.


APA KANDUNGAN FIGURE-UP??
  
1. Maltodextrin
    Maltodextrin adalah dirantaikan pendek pati gula, agar-agar dasar hibrida, (dextrin), yang digunakan sebagai bahan tambahan makanan. Hal ini dihasilkan juga oleh hidrolisis enzimatik daripada gelatinated pati dan biasanya dijumpai sebagai krem-putih higroskopik spraydried bedak.Maltodextrin mudah dicerna, diserap secepat glukosa dan mungkin juga akan cukup manis  atau mungkin hampir tidak mempunyai rasa sama sekali. Kebanyakan Maltodextin dikelaskan dengan DE (dekstrosa ekuivalen) daripada 20 atau lebih tinggi. 
     
    2. Inulin
      Satu ramuan yang diperkayakan dengan fiber daripada buah-buahan. Rasa yang manis tetapi tidak diserap ke dalam badan.
      *Mudah dicernakan & diserap oleh tubuh badan
      *Mampu menurunkan kadar lemak
      *Kaya dengan serat
      *Memberi rasa yang enak
      *Menjaga sistem pencernaan


      3. Roselle
      Merupakan satu tumbuhan herba semulajadi - mengandungi 
      kandungan Vitamin C yang tinggi, dianggar pada 280mg pada setiap 100gm kaliks Roselle yang telah dikeringkan. Ini menunjukkan kelebihan vitamin C yang ada pada Roselle berbanding dengan buah kismis hitam. Ia juga mengandungi vitamin-vitamin lain seperti Vitamin D, B1 dan B2.
        Roselle terbukti kaya dengan anti oksida untuk:
        * Menyegar & mengembalikan tenaga
        * Menyihatkan & mencerdaskan minda
        * Membantu proses pencernaan
        * Membantu melancarkan pembuangan najis
        * Mencantikkan kulit & awet muda
        * Mengurangkan kolesterol yang berlebihan
         

        4. Aloe Vera 
        Antara kegunaan :
        *Pelembap semulajadi
        *Menghilangkan kesan lemak
        *Membantu proses penghadaman dan atasi masalah sembelit
          

        5. Green Tea
        Teh hijau atau dikenali dengan  nama Camelia Sinensis memang mempunyai pelbagai khasiat..
        *Menurunkan berat badan - Ekstrak teh hijau boleh meningkatkan pembakaran kalori dan lemak yang diperlukan untuk menurunkan berat badan.
        *Menurunkan tahap gula dalam darah

        *Mengatasi keracunan makanan - Teh hijau dapat membunuh bakteria. Pengambilan teh hijau yang pekat dapat merawat penyakit cirit-birit. Dalam teh hijau mengandungi catechin yg berfungsi sebagai agen pembasmi kuman ketika berakunya keracunan makanan.
        *Mencegah penyakit kanser - Pengambilan teh hijau dipercayai dapat mengurangkan risiko pelbagai penyakit termasuk esophagus,paru-paru,payu dara dan penyakit jantung.
         

        6. Pueraria Mirifica.
        Mengapa herba Pueraria mirifica juga digalakkan kepada lelaki dan wanita yang sudah berusia?
        Pueraria mirifica mempunyai keunikan Phytoestrogen yang mana ia bertindak sebagai Hormon Terapi Pengganti (HRT). Ketidakseimbangan hormon akan memberi kesan kepada setiap orang dan adalah mustahil untuk mengelakkan proses penuaan. Tetapi sekarang ini, kajian saintifik terhadap keajaiban herba ini membuktikan ia dapat membantu melambatkan proses penuaan dan ianya juga tidak mempunyai sebarang kesan sampingan yang tidak diingini.

        Macamana Cara Pengambilan FIGURE UP?? 
        Senang aja .. 
        1) Abis je sarapan terus minum FU . Tak payah tunggu setengah jam even setengah minit 
        Syaratnya :  
        1) Jangan amik FU masa perut 0, sebaik2nya amik pas sarapan.
        2) Bancuh FU dengan air suhu biasa. Dah larut baru letak kiub ais kalau nak lagi sedap. Kalau bancuh air fridge terus, FU jd tak larut.
        3) Tak perlu shake, kacau aje dengan sudu, bancuh dengan 120-150ml air.
        4) Bagi perempuan, time period stop kejap yer.. takut mengganggu kelancaran period. Utk lelaki takde syarat.
        5) Air 0 minum 3 - 4 liter sehari (WAJIB ye!!) 
        Yang bestnya : 
        - Makan ikut suka, tak perlu kawal
        - Menu makan jangan skip walaupun kenyang. Mesti amik jugak walau sikit utk pastikan metabolisme kita stabil dan tak masuk angin. Logiknya, kalau tak makan mana nak dapat tenaga nak bakar lemak kan??
        Kalau puasa pulak: 
        - Yang baru amik FU, amik FU lepas buka puasa. Sahur esoknya abiskan 1-2 liter air 0 pelan2. Jadi siang tu takdela rasa haus sangat.
        - Yang dah lama amik FU or any produk pelangsingan, rasa haus tu dah jadi biasa, then elok amik FU lepas sahur. Habiskan 1-2 liter air 0 pelan2 masa sahur tu.



        MUDAHKAN???

        No comments:

        Post a Comment